Per dur a terme aquesta activitat fem grups
de quatre infants , d’aquesta manera garantim la màxima tranquil·litat i
concentració possible.
Fem l’activitat a la sala d’usos múltiples amb
una música de fons suau per crear un
ambient relaxat. Col·loquem una taula d’experimentació amb dues safates grans
plenes de farina i una taula al costat amb estris que els permeten manipular i
explorar lliurement.
A més de ser una activitat lúdica, és una
activitat que els aporta diferents aprenentatges: a través d'aquests materials
l’infant pot augmentar i desenvolupar el seu nivell de concentració i
d'imaginació, la creativitat, la imitació, la resolució de problemes, el
llenguatge, les relacions social...
Els infants creen les seves pròpies hipòtesis
fent-se preguntes com: què és això? què puc fer? per què serveix? que passarà
si...? m’ho puc menjar? ho puc transportar? hi cap? passa a través de
l'embut?...”. Mitjançant l'assaig-error van comprovant què passa i confirmen o
descarten les hipòtesis inicials. D’aquesta manera, van estructurant el seu
pensament.
Com podeu comprovar veient les imatges, els
infants gaudeixen moltíssim de l’activitat a la vegada que aprenen molt de les
propietats dels elements.
Com han disfrutat!!! Se'ls veu molt contents!!!
ResponElimina