DIJOUS 29 MARÇ 2012
ASSISTENTS: Piluca Sena, Azucena Linares, Mireia Ribas,
Laia Fores i Meritxell Piazuelo.
HORA INICI: 11h HORA
FINAL: 12’30h
1. Lectura
i aprovació de l’acta anterior
Es llegeix l’acta anterior i es dóna
per aprovada.
La Mireia fa vàries consultes sobre
els documents que s’han d’aprovar:
·
Els
espais de debat educatiu. S’explica en què consisteixen i es decideix passar
una circular a les famílies amb dos o tres temes i que triïn quin els interessa
més per fer un debat o xerrada. També es donarà a triar el dia de la setmana i
l’hora.
·
La
reunió del control d’esfínters. La reunió s’està preparant per fer-la les
mestres passades les festes de setmana santa.
·
Tallers
de famílies. S’ofereix a les famílies la possibilitat d’organitzar tallers a
l’escola. També ho poden fer com a AMPA.
·
Comissió
de menjador. De cara al curs vinent s’organitzarà la comissió de menjador per
valorar menús, etc. La Mireia ens traspassa la pregunta dels pares de per què
dinen al mateix espai on juguen. L’Azucena ens explica que és per la seguretat
dels infants, millor si no canvien d’espai, ni de mestra, etc.
·
Coordinadora:
fins ara no existeix aquest càrrec, ho parlarem a la propera reunió d’equip i
comunicarem qui exercirà les funcions de coordinadora.
·
Es
decideix que l’AMPA elaborarà una circular per convocar a totes les famílies a l’assemblea.
Finalment, s’aprova el pla anual.
S’aprova el pla d’acollida.
S’aproven les normes d’organització i
funcionament.
Els càrrecs són els següents:
Presidenta: Anna Torrent
Secretari: Xema Moreno
Tresorera: Bea Vega
Vocals: Mari i Mireia
Ja tenen el NIF i ja estan constituïts
com a AMPA. Falten fer altres tràmits com: crear el número de compte, demanar
l’exempció d’IVA, crear un correu electrònic i fer la bústia de suggeriments.
Proposen fer una quota de 10€ al curs
escolar i comenta la Mireia que ja estan en negatiu.
Pregunta la Mireia si l’assegurança de
l’escola cobreix les 24 hores o només l’horari lectiu, per si l’AMPA vol
organitzar conjuntament activitats amb l’escola. La Meritxell farà les
consultes pertinents per veure si amb l’assegurança de l’escola seria
suficient.
L’Azucena comenta que millor si per
gestions amb el banc cal la signatura de dues persones, per evitar problemes.
S’ensenya a la Mireia les dues
propostes de calendari. Ho parlarà a l’AMPA i ens comunicarà quina els hi
sembla millor.
Preguntarem a la gestoria si quan el
festiu cau en diumenge es passa al dilluns com és el cas del 6 de gener del
2013 que cau en diumenge.
7. Tarifes
curs 2012-2013
Encara no estan definides, ja que han
d’esperar a veure quina partida destina la Generalitat a les escoles bressol.
La Piluca comenta que per part del l’Ajuntament
no hi ha cap intenció de pujar les tarifes, ja que s’entén que amb la situació
actual les famílies no poden fer una despesa major en la llar d’infants. A més,
com més s’apugin les tarifes, menys famílies les podran pagar i menys
matrícules hi hauran.
La Mireia comenta que a l’Arc de sant
martí les famílies paguen molt poc menys que a Natzaret d’aiguafreda. Els
matins (de 9 a 12’30h) paguen 2 euros menys i la jornada sencera (de 9 a 17h)
si que és més econòmic.
La Mireia demana si podem donar-li un
càlcul de les partides d’ingressos i despeses de la llar d’infants per poder
mostrar a les famílies a l’assemblea, ja que es comenta que els preus són molt
cars.
Es comenta que ho parlarem amb la
secretaria de l’Ajuntament a veure que podem fer al respecte, però la Piluca i
l’Azucena comenten que el cots de cada infant és molt més gran que el que
paguen les famílies, que els pares i les mares només paguen una tercera part
del cots i que l’Ajuntament assumeix la resta, ja que encara no han cobrat res
per part de la Generalitat, les escoles bressol no són un negoci, són serveis
deficitaris.
Les portes obertes es fan el proper 21
d’abril. Per al curs vinent decidim fer-ho en visites concertades ja que així
és més proper i més real per les famílies ja que hi ha els infants a la llar.
9. Renovacions
de matrícules i preinscripcions
Hi ha 10 renovacions de matrícula.
Fixem la data del 27 d’abril per fer
la festa de sant Jordi. L’AMPA explicarà un conte i farem un berenar conjunt
com al Nadal.
La Piluca comenta que l’Ajuntament ens
farà un regal per Sant Jordi.
La sortida a Mas Casablanca es farà el
30 de juny. Hi anem 36 adults i 18 infants, tot un éxit!
12.
Precs i preguntes
La Mireia comenta a la Piluca que la
informi de les subvencions per l’AMPA.
La Mireia pregunta si el Juliol s’ha
de pagar es vingui o no i l’Azucena comenta que sí, que la despesa de l’escola
és anual i que es reparteix en 11 mensualitats, per tant, que cal pagar-les
totes.
La Mireia demana si per al curs vinent
es posaran cortines a totes les classes perquè no doni tant el sol. Es posaran
cortines i es posaran teles per donar ombra al pati.
La Laia comenta que la ventilació de
les classes és dolenta, ja que només hi ha dues finestres petites. Es parla la
possibilitat de posar unes baranes per poder obrir la porta del pati per
ventilar i que no puguin sortir els infants.
Parlem de l’organització dels grups
pel curs vinent. S’obriran els tres grups, el grup de lactants s’obrirà amb un
mínim d’un o dos infants i s’agruparien amb els més petits de mitjans.
Finalment, es comenta el vidre trencat
de la classe dels mitjans que ja fa temps que s’ha d’arreglar. Es tornarà a
trucar i si no es demanarà per escrit que el vidre no pot caure, si veiem que
no ens en sortim trucarem a l’assegurança de l’escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada