13 de febr. 2013

ACTA 2 CONSELL ESCOLAR


DIJOUS 29 MARÇ 2012

ASSISTENTS:  Piluca Sena, Azucena Linares, Mireia Ribas, Laia Fores i Meritxell Piazuelo.

HORA INICI: 11h                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              HORA FINAL: 12’30h

 
1.  Lectura i aprovació de l’acta anterior

Es llegeix l’acta anterior i es dóna per aprovada.

 
2.  Aprovació del pla anual

La Mireia fa vàries consultes sobre els documents que s’han d’aprovar:

·      Els espais de debat educatiu. S’explica en què consisteixen i es decideix passar una circular a les famílies amb dos o tres temes i que triïn quin els interessa més per fer un debat o xerrada. També es donarà a triar el dia de la setmana i l’hora.

·      La reunió del control d’esfínters. La reunió s’està preparant per fer-la les mestres passades les festes de setmana santa.

·      Tallers de famílies. S’ofereix a les famílies la possibilitat d’organitzar tallers a l’escola. També ho poden fer com a AMPA.

·      Comissió de menjador. De cara al curs vinent s’organitzarà la comissió de menjador per valorar menús, etc. La Mireia ens traspassa la pregunta dels pares de per què dinen al mateix espai on juguen. L’Azucena ens explica que és per la seguretat dels infants, millor si no canvien d’espai, ni de mestra, etc.

·      Coordinadora: fins ara no existeix aquest càrrec, ho parlarem a la propera reunió d’equip i comunicarem qui exercirà les funcions de coordinadora.

·      Es decideix que l’AMPA elaborarà una circular per convocar a totes les famílies a l’assemblea.

Finalment, s’aprova el pla anual.

 
3.  Aprovació del pla d’acollida

S’aprova el pla d’acollida.

 
4.  Aprovació de les Normes d’organització i funcionament

S’aproven les normes d’organització i funcionament.

 
5.  Estat creació de la creació de l’AMPA

Els càrrecs són els següents:

Presidenta: Anna Torrent

Secretari: Xema Moreno

Tresorera: Bea Vega

Vocals: Mari i Mireia

Ja tenen el NIF i ja estan constituïts com a AMPA. Falten fer altres tràmits com: crear el número de compte, demanar l’exempció d’IVA, crear un correu electrònic i fer la bústia de suggeriments.

Proposen fer una quota de 10€ al curs escolar i comenta la Mireia que ja estan en negatiu.

Pregunta la Mireia si l’assegurança de l’escola cobreix les 24 hores o només l’horari lectiu, per si l’AMPA vol organitzar conjuntament activitats amb l’escola. La Meritxell farà les consultes pertinents per veure si amb l’assegurança de l’escola seria suficient.

L’Azucena comenta que millor si per gestions amb el banc cal la signatura de dues persones, per evitar problemes.

 
6.  Calendari escolar curs i calendari adaptació 2012-2013

S’ensenya a la Mireia les dues propostes de calendari. Ho parlarà a l’AMPA i ens comunicarà quina els hi sembla millor.

Preguntarem a la gestoria si quan el festiu cau en diumenge es passa al dilluns com és el cas del 6 de gener del 2013 que cau en diumenge.

 
7.  Tarifes curs 2012-2013

Encara no estan definides, ja que han d’esperar a veure quina partida destina la Generalitat a les escoles bressol.

La Piluca comenta que per part del l’Ajuntament no hi ha cap intenció de pujar les tarifes, ja que s’entén que amb la situació actual les famílies no poden fer una despesa major en la llar d’infants. A més, com més s’apugin les tarifes, menys famílies les podran pagar i menys matrícules hi hauran.

La Mireia comenta que a l’Arc de sant martí les famílies paguen molt poc menys que a Natzaret d’aiguafreda. Els matins (de 9 a 12’30h) paguen 2 euros menys i la jornada sencera (de 9 a 17h) si que és més econòmic.

La Mireia demana si podem donar-li un càlcul de les partides d’ingressos i despeses de la llar d’infants per poder mostrar a les famílies a l’assemblea, ja que es comenta que els preus són molt cars.

Es comenta que ho parlarem amb la secretaria de l’Ajuntament a veure que podem fer al respecte, però la Piluca i l’Azucena comenten que el cots de cada infant és molt més gran que el que paguen les famílies, que els pares i les mares només paguen una tercera part del cots i que l’Ajuntament assumeix la resta, ja que encara no han cobrat res per part de la Generalitat, les escoles bressol no són un negoci, són serveis deficitaris.

 
8.  Portes obertes

Les portes obertes es fan el proper 21 d’abril. Per al curs vinent decidim fer-ho en visites concertades ja que així és més proper i més real per les famílies ja que hi ha els infants a la llar.

 
9.  Renovacions de matrícules i preinscripcions

Hi ha 10 renovacions de matrícula.

 
10.         Organització de la festa de Sant Jordi

Fixem la data del 27 d’abril per fer la festa de sant Jordi. L’AMPA explicarà un conte i farem un berenar conjunt com al Nadal.

La Piluca comenta que l’Ajuntament ens farà un regal per Sant Jordi.

 
11.         Sortida Mas Casablanca

La sortida a Mas Casablanca es farà el 30 de juny. Hi anem 36 adults i 18 infants, tot un éxit!

 
12.         Precs i preguntes

La Mireia comenta a la Piluca que la informi de les subvencions per l’AMPA.

La Mireia pregunta si el Juliol s’ha de pagar es vingui o no i l’Azucena comenta que sí, que la despesa de l’escola és anual i que es reparteix en 11 mensualitats, per tant, que cal pagar-les totes.

La Mireia demana si per al curs vinent es posaran cortines a totes les classes perquè no doni tant el sol. Es posaran cortines i es posaran teles per donar ombra al pati.

La Laia comenta que la ventilació de les classes és dolenta, ja que només hi ha dues finestres petites. Es parla la possibilitat de posar unes baranes per poder obrir la porta del pati per ventilar i que no puguin sortir els infants.

Parlem de l’organització dels grups pel curs vinent. S’obriran els tres grups, el grup de lactants s’obrirà amb un mínim d’un o dos infants i s’agruparien amb els més petits de mitjans.

Finalment, es comenta el vidre trencat de la classe dels mitjans que ja fa temps que s’ha d’arreglar. Es tornarà a trucar i si no es demanarà per escrit que el vidre no pot caure, si veiem que no ens en sortim trucarem a l’assegurança de l’escola.

 

 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada