28 d’oct. 2013

L'hora del dinar

Bon dia famílies!
Com ja sabeu el moment del dinar és un moment de molta importància per a nosaltres.
Planifiquem aquest moment respectant el ritme de cada infant i el seu moment evolutiu, per això hi distingim diferents fases: el dinar a la falda, el dinar a taula individual, el dinar en parella i el dinar en petit grup.
Aquest és el vídeo que vam mostrar a les famílies a la reunió del 15 de novembre al grup de mitjans on expliquem en quin moment individual es troba cada infant.
Esperem que us agradi!


L'equip

22 d’oct. 2013

EL MOVIMENT LLIURE

Ahir ens vam reunir amb les famílies del grup de petits per xerrar una estona de moltes coses: l’adaptació, la son, l’alimentació...


Les mestres vam preparar un vídeo amb fotografies dels infants on explicàvem la importància que té per a nosaltres el  moviment lliure per a mostrar-lo a les famílies.


 Esperem que us agradi!


  “Durant el desenvolupament dels seus moviments, l'infant aprèn no sols a girar-se de panxa avall o a donar tombs, a anar de quatre grapes, a aixecar-se o caminar, sinó que també aprèn a aprendre. Aprèn a estar ocupat amb alguna cosa, o a agafar interès per alguna cosa, a provar, a experimentar.
Aprèn a conèixer l'alegria i la felicitat, les quals signifiquen el seu èxit, és a dir, són el resultat de la seva pròpia i pacient constància.”
 EMMI PIKLER.
 
 
 

18 d’oct. 2013

CARTA TARDOR GRANS


Benvolgudes famílies;

 L’adaptació ha anat genial. Els infants s’acomiaden sense plorar i es queden tranquils jugant. Ho esteu fent molt bé, ja féu els acomiadaments adequadament i això afavoreix el clima de tranquil·litat. Felicitats!

 Aquests dies tenim moltes coses a fer! Com ja sabeu ha arribat la tardor i volem guarnir l’escola, és per això que us demanem que ens ajudeu portant fulles seques que us trobeu a terra, pinyes, castanyes, magranes,  branquillons, carabasses, garrofes… És una bona forma d’apropar-vos  a la natura i de treballar conjuntament famílies i escola amb els vostres infants. Amb tots aquests elements de la natura començarem  a classificar els objectes per paneres. Trobareu un cistell gran al passadís on podeu anar deixant les coses.

Aprofitarem els elements de la natura per decorar els espais de l’escola i  les estances. Farem mòbils amb garrofes, pinyes, castanyes, fulles… i enganxarem fulles i imatges reals dels elements propis de l’estació per les parets, al terra, als vidres, per què els infants les observin i les coneguin.

 Aviat començarem les experimentacions, una d’elles serà amb magranes, les obrirem, les tallarem a rodanxes, traurem els grans de l’interior, les tastarem, les espremerem... A veure què passa!

 També farem galetes de carbassa! Ja us les deixarem tastar!

 Durant els dies previs a la gran festa, coneixerem a la Senyora Castanyera a través de contes, imatges, danses...

A més a més li cantarem la cançó de la Castanyera que us detallem a continuació i li explicarem el conte.

Quan ve el temps de menjar castanyes,

la castanyera, la castanyera,

ven castanyes de la muntanya

a la plaça de la ciutat.

La camisa li va petita,

la faldilla li fa campana,

les sabates li fan: “cloc, cloc!”

i al ballar sempre gira així!

 Continueu treballant les salutacions i els acomiadaments, cada dia quan arribeu digueu-nos bon dia a l’entrar i bona tarda al marxar!

 Recordeu portar els àlbums de fotos, la foto de família i la foto de l’infant.

 Finalment, dir-vos que celebrarem la Festa de la Castanyada el 31 d’octubre on tots hi sou convidats!

 Gràcies per la vostra col·laboració!

         

Gloria i Alba