Bon dia famílies,
Com ja sabeu, el
nostre jardí ha canviat d’aspecte gràcies al projecte de les noies de
pràctiques. Ara tenim molts més elements i racons que potencien diferents tipus
de jocs, com per exemple, l’estructura musical.
Aquesta facilita que els infants puguin explorar amb el so, el soroll i
el silenci, així com també, a satisfer la necessitat de picar.
Un altre element que
ha agradat força ha estat la caseta creada amb palets, aquesta permet als
infants jugar a jocs d’asseguració profunda, com són els jocs d’amagar-se i ser trobat. Posteriorment,
la caseta suggereix un tipus de joc més
simbòlic, aquest permet recrear situacions de la vida quotidiana.
Les rampes són un
altre element clau en l’estructura del jardí, aquestes permeten als infants
gaudir del plaer d’enfilar-se i posteriorment baixar. Els infants una vegada
han superat el pla horitzontal, és a dir, a caminar per si sols, necessiten conquerir
el pla vertical i aquest s’aconsegueix mitjançant elements com, per exemple, la
rampa, els troncs, les caixes, etc.
Ara s’acosta el bon
temps i els infants passaran moltes més estones a l’espai exterior. Des de la
llar d’infants considerem el jardí com un espai educatiu més de l’escola.
Cuando
pasan tiempo en espacios naturales, despliegan un juego más variado,
imaginativo y creativo lo que les ayuda a desarrollar el lenguaje y las
habilidades de cooperación (Moore & Wong 1997, Taylor, et al. 1998,
Fjortoft 2000).
Quin canvi que ha fet, està preciós!!! Felicitats per la feina a les noies de pràctiques i a l'equip. Meritxell.
ResponEliminaHa estat un plaer poder realitzar aquest projecte! Desitjo que els infants gaudeixin d'aquest espai que hem reconstruit! Una abraçada i petons a tots! Ens veiem aviat! :)
ResponElimina