30 de gen. 2014

Grup petits


Bona tarda famílies,

Avui aprofito el bloc per presentar-vos els més petits de l’escola. És un grup on la majoria d’infants estan començant a fer l’any o ja l’han fet fa molt poquet, excepte la Leire que fa tres setmanes que la tenim per l’estança i té només quatre mesos.


GUIM
En Guim té un any i vuit dies, aquesta setmana ha començat a fer les seves primeres passes, aviat no hi haurà qui l’atrapi!



ORIOL
L’Oriol té un any, un mes i tres dies. És un nen inquiet i molt expressiu. Ja va a tota velocitat caminant amunt i avall per tota l’escola.



NÚRIA
La Núria té un any, un mes i quinze dies. Ja comença a fer els seus primers sons acompanyats de gestos i inclús a dir alguna paraula per fer-se entendre.




QUIM
En Quim té onze mesos i set dies, el mes que ve farà l’any. És un nen tranquil però en tot moment està el cas de tot allò que passa al seu voltant, és un bon observador!




 ARNAU
L’Arnau té un any, un mes i vint-i-dos dies. És el més gran de la classe, fa poquet que ha començat l’escola. Té molta afició d’anar de bressol en bressol, però en cap com en el seu per agafar bé la son!




  LEIRE
La Leire és la més petita de la classe, té quatre mesos i li encanta que l’acariciïn per tranquil·litzar-la.  Sempre obra uns ulls molt grossos per no perdre detall!




                                                                                                                     Fins aviat!
                                                                                                                                    
                                                                                                                                           Anna   

22 de gen. 2014

EXPERIMENTACIÓ AMB FARINA

Per dur a terme aquesta activitat fem grups de quatre infants , d’aquesta manera garantim la màxima tranquil·litat i concentració possible.
Fem l’activitat a la sala d’usos múltiples amb una música de fons suau  per crear un ambient relaxat. Col·loquem una taula d’experimentació amb dues safates grans plenes de farina i una taula al costat amb estris que els permeten manipular i explorar lliurement.
 
A més de ser una activitat lúdica, és una activitat que els aporta diferents aprenentatges: a través d'aquests materials l’infant pot augmentar i desenvolupar el seu nivell de concentració i d'imaginació, la creativitat, la imitació, la resolució de problemes, el llenguatge, les relacions social...

Els infants creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: què és això? què puc fer? per què serveix? que passarà si...? m’ho puc menjar? ho puc transportar? hi cap? passa a través de l'embut?...”. Mitjançant l'assaig-error van comprovant què passa i confirmen o descarten les hipòtesis inicials. D’aquesta manera, van estructurant el seu pensament.
              
Com podeu comprovar veient les imatges, els infants gaudeixen moltíssim de l’activitat a la vegada que aprenen molt de les propietats dels elements.

16 de gen. 2014

Festa de Nadal

El passat 20 de desembre ens van visitar els patges reials a la llar d'infants i ens van portar un berenar.
L'ambient va ser tranquil i els infants que van voler es van acostar a donar la seva carta pels reis.
Us deixem un recull de fotografies perquè ho veieu!

 
 
 

I per tancar la festa es va fer el sorteig de la panera solidària que va tenir tant d'èxit de participació. Felicitats a les famílies guanyadores!!


Gràcies als patges per la visita i gràcies també a l'AMPA per l'organització de la festa!

14 de gen. 2014

LA SALA


Quan anem a la sala, tot jugant explorem i experimentem amb el propi cos i les seves possibilitats, observem, manipulem, descobrim i coneixem els objectes, els altres, el temps i l’espai, de manera que progressivament anem comprenent el món que ens envolta. També aprenem de l’assaig i l’error, a ser autònoms i a tenir perseverança i confiança en nosaltres mateixos.

Anar a la sala comporta alliberar tensions, deixar volar la nostra imaginació, trobar solucions a conflictes interns, posar paraules a les sensacions i a les emocions, gaudir de tots els moments, plantejar-nos reptes i superar-los... En definitiva, anar a la sala, ens fa conscients del PLAER que suposa aprendre, desenvolupar-nos globalment i créixer com a persones competents ens els diferents àmbits de la nostra vida.